Menu

Szkoła podstawowa – umiarkowana i znaczna niepełnosprawność

Dla kogo?

  • Dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
    a także niepełnosprawnością sprzężoną.
  • Dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną.

Zajęcia realizujemy na poziomie:

  • kształcenia zintegrowanego (klasy I-III),
  • kształcenia przedmiotowego (klasy IV – VIII),
  • kształcenia uczniów z autyzmem.

Dodatkowe informacje:

  • zajęcia organizowane są w małych zespołach klasowych – od 6 do 8 uczniów,
  • zespół terapeutyczny dla uczniów z autyzmem liczy maksymalnie 4 osoby,
  • każda klasa wspomagana jest przez pomoc nauczyciela,
  • oferujemy możliwość skorzystania z posiłków,
  • oferujemy korzystanie z bezpłatnych dowozów/odwozów.

Założenia pracy edukacyjno – terapeutycznej:

Cel główny:

 Cele szczegółowe:

  • rozwijanie tkwiących w uczniach możliwości, tak by mogli jak najpełniej orientować się i funkcjonować w środowisku lokalnym,
  • kształtowanie zaradności ucznia w życiu codziennym, adekwatnie do indywidualnego poziomu umiejętności i sprawności,
  • rozwijanie uzdolnień i zainteresowań oraz stwarzanie możliwości odniesienia sukcesu,
  • poszerzanie wiedzy o treści przyrodniczo – matematyczne, humanistyczno – społeczne oraz doskonalenie umiejętności czytania, pisania i komunikowania się.

Co oferujemy?

  • Realizację zajęć edukacyjnych:
    – funkcjonowanie osobiste i społeczne,
    – zajęcia rozwijające kreatywność,
    – zajęcia rozwijające komunikowanie się,
    – wychowanie fizyczne.
  • Realizację zajęć ze specjalistami w ramach zajęć rewalidacyjnych:
    – logopedycznych,
    – psychologicznych,
    – rehabilitacyjnych,
    – korekcyjno-kompensacyjnych.
  • Dodatkowe zajęcia terapeutyczne:
    – dogoterapię,
    – onoterapię,
    – arteterapię,
    – muzykoterapię,
    – sensoplastykę,
    – biofeedback,
    – i wiele innych…

Zapewniamy:

  • nowoczesną placówkę z odpowiednio dostosowanymi salami do potrzeb dzieci z ASD,
  • edukację i terapię w oparciu o najnowsze i innowacyjne metody terapeutyczne,
  • dodatkowe zajęcia rewalidacyjne i inne liczne zajęcia terapeutyczne,
  • wysoko wykwalifikowaną kadrę nauczycieli i specjalistów,
  • realizację nauki w oparciu o najnowszą podstawę programową kształcenia specjalnego i zmodyfikowany program„ Gotowi do startu”,
  • pracę na podstawie założeń zawartych w Indywidualnym Program Edukacyjno – Terapeutycznym stworzonym przez zespół specjalistów,
  • objęcie każdego ucznia pomocą logopedyczną, psychologiczną, rehabilitacyjną, pedagogiczną – psychologiczną oraz programem zajęć specjalistycznych (ORL).

 

Skip to content