Menu

Zajęcia świetlicowe

 

GALERIA TALENTÓW

 

ZAJĘCIA ŚWIETLICOWE :

  • Książka moim przyjacielem 16.04.2021 r.  Moja ulubiona bajka, baśń, wiersz – uczniowie prezentują swoje ulubione
    książki;
    -rozmowa na temat poszanowania książek w życiu człowieka;
    – „Mój ulubiony bohater literacki” – praca plastyczna;
    – jak zachęcić innych do czytania książek? – burza mózgów;
    – czytanie wybranego w bibliotece opowiadania z podziałem na role;
    – wykonanie ilustracji do czytanego opowiadania;
    – opowiadamy i czytamy baśnie.
  • Lody -praca plastyczna 16.04.2021 r.
  • Żaba origami 15.04.2021 r.
  • Tulipan z papieru 14.04.2021 r.
  • Świetlica szkolna naszym drugim domem 14.04.2021 r.
  • Moje hobby – 13.04.2021 r. Rysowanie: „Moje hobby” – odgadywanie zainteresowań.
    Dzieci malują dowolną techniką swoje ulubione zainteresowania/hobby a inne dzieci odgadują, co to za hobby
  • Pszczoła z plasteliny 13.04.2021 r.
  • Zanieczyszczenia środowiska – 12.04.2021 r. „Co powodują zanieczyszczenia z naszym środowiskiem?”Pogadanka.  Jak mogę pomóc Ziemi- swobodne wypowiedzi uczniów.
    Kolorowanki w załączniku
  • Zabawy kreatywne 12.04.2021r.
  • Wiosenne inspiracje 09.04.2021 r.
  • Kwiaty z bibuły 09.04.2021 r.
  • Wiosenne prace plastyczne 08.04.2021 r.
  • Dzień Sportu – W związku z dniem sportu, który był 6 kwietnia rozmawiamy o tym, dlaczego warto uprawiać sport, odżywiać się zdrowo? Czy każdy może ćwiczyć ? i jakie zalety płyną z uprawiania sportu? 08.04.2021
  • Wiosenne kwiatki – 07.04.2021 r.
  • Wiosenny wiersz 07.04.2021
  • Kurki 31.03.2021
  • Malowanie farbkami 31.03.2021
  • Wyścig z jajem 30.03.2021
  • Dekoracje świąteczne 30.03.2021
  • Wielkanocne jaja 29.03.2021
  • Zajączek ze skarpetki 29.03.2021,
  • Wielkanocne prace plastyczne 26.03.2021, 
  • Wielkanocne dekoracje  z papieru  25.03.2021, 

 

Zajęcia świetlicowe – propozycje od Pani Eweliny Baranowskiej: (15.10.2020), (16.10.2020),(19.10.2020) (20.10.2020) ,(21.10.2020),(22.10.2020), (23.10.2020)

UWAGA!!!

W związku z przywróceniem zajęć opiekuńczo-wychowawczych z elementami zajęć dydaktycznych dla klas I-III szkół podstawowych od 25 maja 2020  zajęcia świetlicowe będą odbywały się na terenie szkoły, stąd zawieszenie zajęć zdalnych od tego dnia.

Serdecznie pozdrawiamy

Do zobaczenia z częścią Was w szkole

Ewelina Baranowska

Katarzyna Moś

  1. Propozycja zajęć świetlicowych od Pani Eweliny Baranowskiej (część 1) (część2) (wielkanocne inspiracje cz.1) (wielkanocne inspiracje cz.2) (wielkanocne zagadki) (pisanki) (16.04.2020) (17.04.2020) (20.04.2020) (21.04.2020) (22.04.2020) ( 23.04.2020) (24.04.2020) (27.04.2020) (28. 04.2020) (29. 04.2020) (29. 04.2020) (04.05.2020)  (05.05.2020) (06.05.20200) (07.05.2020) (08.05.2020) (11.05.2020) (12.05.2020) (13.05.2020) (14.05.2020) (15.05.2020) (18.05.2020) (19.05.2020) (20.05.2020) (21.05.2020)
  1. Propozycja od Pani Kasi Moś (16.04.2020) (17.04.2020) (20.04.2020) (21.04.2020) (22.04.2020) (23.04.2020) (24.04.2020) (27.04.2020) (28. 04.2020) (29. 04.2020) (29. 04.2020) (04.05.2020) (05.05.2020 (06.05.2020) (07.05.2020) (08.05.2020) (11.05.2020) (12.05.2020)  (13.05.2020) (14.05.2020) (15.05.2020) (18.05.2020) (20.05.2020) (21.05.2020) (22.05.2020)
  2.  Propozycja od Pani Kasi Moś
    Ponieważ wiosenna pogoda bywa przewrotna zapraszam do samodzielnego przeczytania lub jeśli to za trudne wysłuchania wiersza
    J. Tuwima pt.”Dwa wiatry”Julian Tuwim
    “Dwa wiatry”Jeden wiatr — w polu wiał,
    Drugi wiatr — w sadzie grał:
    Cichuteńko, leciuteńko,
    Liście pieścił i szeleścił,
    Mdlał…Jeden wiatr — pędziwiatr!
    Fiknął kozła, plackiem spadł,
    Skoczył, zawiał, zaszybował,
    Świdrem w górę zakołował
    I przewrócił się, i wpadł
    Na szumiący senny sad,
    Gdzie cichutko i leciutko
    Liście pieścił i szeleścił
    Drugi wiatr…
    Sfrunął śniegiem z wiśni kwiat,
    Parsknął śmiechem cały sad,
    Wziął wiatr brata za kamrata,
    Teraz z nim po polu lata,
    Gonią obaj chmury, ptaki,
    Mkną, wplątują się w wiatraki,
    Głupkowate mylą śmigi,
    W prawo, w lewo, świst, podrygi,
    Dmą płucami ile sił,
    Łobuzują, pal je licho!…A w sadzie cicho, cicho…link do wersji do wysłuchania
    https://www.youtube.com/watch?v=iXes9vszZnsTutaj propozycja wykonania wiatraczka z papieru, który możecie podarować najmłodszym w rodzinie albo sami wykorzystacie jak wszystko już wróci do normy w czasie spaceru z rodzicami i będziecie obserwować zachowanie wiatraka w czasie wiosennego, a może już letniego ciepłego wiatru.
    link do INSPIRACJI PONIŻEJ (pamiętajcie że wszystkie działania z wykorzystaniem internetu czy komputera należy wykonywać pod nadzorem osoby dorosłej!!!)
    https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-oJako przerywnik w czasie zdalnej pracy przy komputerze zachęcam do wysłuchania piosenki o wietrze i wykonywania delikatnych ruchów rąk i ciała niczym wiosenny wietrzyk
    https://www.youtube.com/watch?v=J-erdIZj0fMPozdrawiam serdecznie, u mnie dzisiaj wieje wiatr ale Wam życzę spokojnego, pogodnego dnia, pełnego radości 🙂 Katarzyna Moś
  3. Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych niech nam przyświecają słowa piosenki uroczo śpiewanej przez dzieci
    Życzę Wam przede wszystkim aby nie tylko ten czas świąteczny, który w tym roku jest dla nas wyjątkowo trudny, inny niż zwykle…
    Ale życzmy sobie przede wszystkim
    RADOŚCI każdego dnia
    NADZIEI
    POGODY DUCHAniech słowa piosenki śpiewanej tak uroczo przez dzieci przyświeca nam nie tylko w czasie świąt, ale każdego kolejnego dnia 🙂 link poniżejhttps://www.youtube.com/watch?v=No6K_yt4dCIA to kilka kolorowanek na czas świąteczny dla Was, zajączki można wykleić ulubionymi kolorami wiosny. Niech każdy z Was sam zdecyduje jakie kolory wybierze.
    Do dzieła!!!


Wszystkiego najlepszego życzy Kasia Moś

  1. Pani Kasia Moś zaprasza do wiosennych porządków ciąg dalszy :)W kwietniu warto przyjrzeć się ozdobom czy wystrojowi własnego pokoju, a także domu. Można już dodać wiosenne dodatki. Zwykłe tulipany lub żonkile wstawione do wazonu bardzo ubarwią pomieszczenia.Ozdoby wiosenne można wykonać również samodzielnie. Na początek proponuję wykonanie kolorowego bukietu przy użyciu pasków kartonu oraz gotowych kokardek pozostałych na przykład z opakowań gwiazdkowych prezentów. Paski kartonu pomaluj farbami na zielono, a do ich końców przyklej kokardki. Wszystkie powstałe w ten sposób kwiaty możesz związać różnobarwnymi wstążkami.Do wykonania kolorowych kwiatów warto użyć również patyczków po lodach. Wtedy kokardki lub ozdoby papierowe przyklejamy do tych patyczków – łodyg.Patyczki po lodach (lub ewentualnie patyki do szaszłyków) znajdą z pewnością świetne zastosowanie w przydomowych ogródkach. Można przyklejać do nich opakowania, w których kupione były wysiane nasionka. W ten sposób będzie wiadomo, co gdzie zostało posadzone :). Zachęć rodziców do współpracy, na pewno przyjemnie spędzicie czas. Dorosły zasadzi roślinki, a Ty oznaczysz miejsca. Na patyczki możesz przykleić również własnoręcznie wykonane papierowe kwiaty. Dzięki temu ogródek zabarwi się, zanim wyrosną w nim prawdziwe rośliny. Jeśli nie masz wystarczającej liczby patyczków po lodach – bo zazwyczaj się ich nie kolekcjonuje 😉 – możesz poprosić kogoś o drewniane listewki. Każdy pomysł jest dobry. Listewki pięknie będą wyglądać, gdy pomalujesz je farbami oraz ozdobisz papierowymi ozdobami lub pianką modelarską.A jeśli znasz osobę, która ma swój ogródek, zachęcam Cię do wykonania świetnego prezentu – kolorowej konewki. Taka konewka sprawdzi się również w domu, do podlewania domowych kwiatów. Musisz tylko poprosić mamę lub tatę o butelkę, w której sprzedawane są na przykład płyny do prania ubrań. Najlepiej jeśli taka butla posiada rączkę, uchwyt – wtedy łatwiej będzie podlewać rośliny. Postaraj się usunąć z butelki etykietę (możesz namoczyć ją w wodzie i usunąć za pomocą szczotki). Na gotowej butli narysuj niezmywalnymi markerami kolorowe obrazki lub wzorki.Ozdoby wiosenne można więc tworzyć w różny sposób, przy użyciu wielu środków. Najważniejsze, żeby wszystko było kolorowe, radosne i pokazywało trwającą już wiosnę :)Pozdrawiam serdecznie, Kasia Moś
  2. Wiosennych porządków ciąg dalszy
    Pani Kasia zaprasza do skorzystania z podpowiedzi zamieszczonych w prezentacji multimedialnej 🙂 (kliknij tutaj)
  3. Kochane dzieci zapraszam do wspólnych przedświątecznych porządków z rodzicami. To dobry czas na wspólne rozmowy, pomysły na nowe aranżacje we własnych pokojach lub innych pomieszczeniach w domu/mieszkaniu.Zaśpiewaj piosenkę „Piosenka o sprzątaniu domu”www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w&fbclid=IwAR3qvvyEiYrCfaEI8GLhTrUPVhVm6eS_q39AcsTgUATuUCOgr_8PHUAwR4APodczas śpiewania wykonuj prace porządkowe w domu w rytm muzyki. Zaplanuj sobie wcześniej, co podczas piosenki masz zrobić.Dobra rada dla rodziców – możecie wykorzystać piosenkę kilka razy dziennie, wcześniej przygotujcie wspólnie z dzieckiem plan porządków, które ma wykonać dziecko (lub wspólnie, rodzinnie).A wiersz Jana Brzechwy pt. “Wiosenne porządki” niech będzie ku temu dobrą inspiracją. Spróbuj odnaleźć przynajmniej trzy rymy w wierszu.Wiosenne porządki – Jan Brzechwa
    Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
    Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
    Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
    – Zaczynamy wiosenne porządki.
    Skoczył wietrzyk zamaszyście,
    Poodkurzał mchy i liście.
    Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
    Powymiatał brudny śnieżek.
    Krasnoludki wiadra niosą,
    Myją ziemię ranną rosą,
    Chmury, płynąc po błękicie,
    Urządziły wielkie mycie,
    A obłoki miękką szmatką
    Polerują słońce gładko,
    Aż się dziwią wszystkie dzieci,
    Że tak w niebie ładnie świeci.
    Bocian w górę poszybował,
    Tęczę barwnie wymalował,
    A żurawie i skowronki
    Posypały kwieciem łąki,
    Posypały klomby, grządki,
    I skończyły się porządki.Czas start Drogie Dzieci!!!Pozdrawiam serdecznie,Katarzyna Moś
  4. Pani Kasia Moś zaprasza wszystkich uczniów do wspólnego tańca z bliskimi i Królem Lwem
    Rozprostujmy kości i oderwijmy się choć na moment od zdalnego nauczania przy komputerze, zapraszam do tańca on-line 🙂
    Link poniżejhttps://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokYDODATKOWO DLA CHĘTNYCH!!!Do zapoznania się z zasadami dotyczącym kucharzenia, przybory kucharza
    Zajrzyjcie w wolnej chwili, przyda się jak Pani Kasia podeśle fajny przepis do wykonania w domu z bliskimiPrzydatne wskazówki w załączniku (zał.1) (zał.2) (zał.3) (zał.4)Serdecznie Wszystkich pozdrawiam, Kasia Moś
  5. Dzisiaj włączam się i popieram ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI O AUTYZMIE- ZAŚWIEĆMY WSPÓLNIE NA NIEBIESKO !!!Osoby z autyzmem widzą, słyszą i czują świat inaczej niż my. I nie jest to ani gorszy ani lepszy odbiór świata. Po prostu inny.Zachęcam do zapoznania się z propozycją filmiku, która mam nadzieję ułatwi nam zrozumieć z jakimi trudnościami, kłopotami, radościami i smutkami zmagała się bohaterka tej historii. Zastanówmy się wspólnie co mogła czuć i dlaczego?
    link poniżej:https://www.youtube.com/watch?v=JTXJM1jRi3I&t=178sPuenta, która nasuwa się zaraz po obejrzeniu jest myślę bardzo istotna, a mianowicie:
    każdy z nas jest
    JEDYNY W SWOIM RODZAJU
    WYJĄTKOWY
    NIEPOWTARZALNY
    i… PO PROSTU AUTENTYCZNY :)Pozdrawiam Wszystkich, Kasia Moś
    Pamiętaj : dziś świecimy na niebiesko!!!Katarzyna Moś
  6. Propozycja od Pani Kasi MośUwaga, Uwaga!!! Prima Aprilis bo się pomylisz:)•Na początek taki wesolutki wierszykCo się stało! Co się stało!
    Mamie masło wykipiało!
    Tata ubrał się w spódnicę,
    I tak wyszedł na ulicę!
    Zębów umyć dziś nie sposób.
    Bowiem z kranu leci rosół.A nasz sąsiad, co ma fiata,
    Fiatem tym nad miastem lata
    I ulotki zrzuca z nieba,
    Że do szkoły iść nie trzeba!
    Jeśli z łóżka się wychylisz
    Dojrzysz, że…  prima aprilis!!!Odpowiedz ustnie na pytania
    – Co cię rozśmieszyło i wydało się dziwne?
    – O jakim dniu opowiada wiersz?
    – Podaj propozycje żartów primaaprilisowych?(Prima aprilis – dosłownie po łacinie oznacza „1 kwietnia”. Jest to święto żartów i uśmiechu. Dzień, w którym ludzie starają się nawzajem w zabawny sposób oszukać albo zrobić jakiegoś psikusa. Im bardziej i wymyślniej kogoś nabierzemy, tym satysfakcja większa. Zazwyczaj żarty wymyśla się z samego rana, zanim ktoś połapie się, jaka jest data w kalendarzu. Nawet gazety i telewizja biorą w tym udział, wplatając do wiadomości informacje nieprawdziwe. Ważne, by primaaprilisowe żarty nie były złośliwe i nikogo nie obrażały.)I dla Nas Wszystkich pozytywne życzenia z okazji dnia 1 kwietnia 🙂
    Życzmy sobie tego wszystkiego każdego dnia :)Proszę aby rodzice/opiekunowie przeczytali uczniom, albo czytajcie sobie nawzajem (dla tych, którzy chcą i którym nie będzie to sprawiało trudności)
    Link poniżejhttps://www.youtube.com/watch?v=qUaRwQ1v5VQUdanego dnia, pełnego radości i pozytywnych żartów życzy Kasia Moś 🙂
  7. Kochane dzieci, w związku z nagłym powrotem zimy, co widać za oknem, proponuję własny układ ruchowy do piosenki “Zima lubi dzieci”
    Zatańcz sam lub z rodziną i ułóż swój własny układ ruchowy :)Baw się przy tym dobrze!!!
    DO DZIEŁA DROGIE DZIECI!!!Link do piosenki poniżej:https://www.youtube.com/watch?v=XfCigQDeb5UW załączniku przesyłam pomysł na zimowego bałwanka 
    Kochane dzieci, zróbcie swojego własnego bałwanka jak najszybciej, bo jak widać w tym roku Pani Zima nie chciała do nas przyjść, więc skoro już nas odwiedziła korzystajcie :)Taka aktywność, z zachowaniem bezpieczeństwa i rozsądku może być dobrą alternatywą dla pracy zdalnej przy komputerze. Dobrze wpłynie na Wasze samopoczucie i dotlenienie organizmu, a także Wasz układ ruchowyUWAGA!!! Pamiętaj o bezpieczeństwie swoim, swoich bliskich i zachowaniu rozsądku i zachowaniu higieny i odpowiedniej dezynfekcji!!!Pamiętaj żeby nie robić bałwanka w skupiskach ludności tylko blisko własnego domu, bloku w miejscu bezpiecznym dla Ciebie i Twojego rodziny
    Pamiętaj żeby się ciepło ubrać w czapkę, kurtkę i rękawiczki!!!
    A po przyjściu z podwórka zachowaj zasady higieny osobistej i dobrze umyj buzię, ręce i je zdezynfekujWAŻNA INFORMACJA!!!Mile widziane zdjęcia Waszych bałwanków  w informacji zwrotnej, które zamieścimy na stronie szkołyPrzesyłajcie też zdjęcia swoich dodatkowych prac plastycznych, aktywności, lub tego czym chcecie się pochwalić, zamieścimy je w galerii na stronie szkołySerdecznie pozdrawiam, Katarzyna Moś
  8. Dzień dobry, dzisiaj na powitanie nowego tygodnia zapraszam do kilku
    prostych zagadek- w nawiasach znajdują się rozwiązania, proszę od razu
    nie pokazywać dzieciom:)
    (treść zagadek czyta osoba dorosła)
    Na skrzydełkach plamki tęczy
    w słońcu się zaczęły kręcić.
    Zanim powiesz, pomyśl chwilę,
    kto to ma kolorów tyle.   (motyl)
    Długie nogi, dziób czerwony,
    łowca żab to niestrudzony.   (bocian)
    Ułamek lodu płynie po rzece:
    Cóż to takiego – na pewno wiecie.    (kra)
    Jedna podobno wiosny nie czyni.
    Deszcz wróży, kiedy lata przy ziemi.    (jaskółka)
    Niedługo zima już stąd pryśnie.
    Śnieg już przebiłem. Jestem….   (przebiśnieg)
    Serdecznie pozdrawiam

    Katarzyna Moś

  9. Wrażliwa nauka. „W głowie się nie mieści” reż. Pete Docter, USA 2015. https://www.cda.pl/video/4264250b7W sytuacji, w której teraz wszyscy się znajdujemy polecam obejrzeć ten film zarówno dzieciom jak i rodzicom 🙂
    Myślę,że to ułatwi nam wszystkim poradzić sobie z emocjami, problemami, sytuacjami z jakimi przychodzi nam się teraz zmierzać każdego dnia
    Życzę udanego seansu :)Twórcy „W głowie się nie mieści” stworzyli baśniową, ale jednocześnie zaskakująco prawdziwą z punktu widzenia nauki metaforę umysłu i procesów w nim zachodzących. Najważniejszą zaś lekcją – zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych – płynącą z filmu jest to, że smutek nie musi być złą emocją.Film w czytelny dla dziecięcego umysłu sposób ukazuje, jak niektóre spośród tysiąca codziennych doświadczeń, na przykład silnie zabarwione emocjonalnie lub powtarzane wielokrotnie, stają się kluczowymi wspomnieniami, szczególnie ważnymi dla naszej osobowości. Inne mogą gubić się w przepastnych korytarzach magazynów pamięci, w których nie panuje zresztą specjalny porządek. Mogą też przepadać w niepamięci, na złomowisku zapomnianych wspomnień. Jednak najważniejsze doświadczenia, aż świecące intensywnością emocji, są kodowane w specjalny sposób w pamięci długotrwałej, przez co pozostają żywe i na ogół dostępne.Film porusza więc tematy najistotniejsze z punktu widzenia zdrowia psychicznego i jakości naszego życia. Mówi o naszej umiejętności doświadczania całego spektrum towarzyszących nam emocji, o przekonaniach, które nam to utrudniają, o roli uważności wychowawców jako tych, którzy akceptują lub czasem mimowolnie odrzucają nasze emocje, pozwalając nam na autentyczność lub wzmagając jej brak. W psychoterapii osobom mającym trudności z rozpoznawaniem emocji daje się czasem kartkę z wieloma nazwami różnych uczuć, by pokazać, jak bardzo mogą być zróżnicowane, i pomóc znaleźć, a następnie wyrazić te, które są im bliskie, a jakoś nie mogą się objawić. Podobny film można by przecież nakręcić o każdym z nas i pewnie byłby równie ciekawy. A dowiedzieć się z niego, że różne nasze emocje, nawet trudne dla nas i innych, są OK i damy radę je przeżyć – to byłaby duża ulga.

    Pozdrawiam serdecznie
    Katarzyna Moś

  10. Na kartce z bloku rysunkowego odrysuj swoją dłoń,
    Na środku odrysowanej dłoni napisz dużymi literami   ZMYSŁY,
    Na każdym z narysowanych palców wpisz oddzielnie WZROK, SŁUCH, DOTYK, WĘCH, SMAK
    Ozdób według własnego uznania ;)Spróbuj samodzielnie lub z pomocą innej osoby dopisać przy każdym ze zmysłów przykłady z dzisiejszego dnia dnia np zmysł smaku jadłem/am kanapkę z miodem itp. Możesz dopisywać przykłady każdego dnia. Baw się przy tym dobrze!!!
  11. Zgromadź przed sobą trzy dowolne przedmioty.
    Wskaż największy z nich, najmniejszy, najdłuższy, najkrótszy, najgrubszy, najcieńszy, tej samej długości, najcięższy, najlżejszy itp.
    Powtórz ćwiczenie kilkakrotnie z innymi przedmiotami. Możesz to zrobić ze starszym rodzeństwem jeśli masz ochotę.Narysuj ołówkiem kontury trzech, dowolnej wielkości motylków:
    – pokoloruj kredką na zielono największego motylka,
    – na żółto najmniejszego,
    – na czerwono motylka większego od żółtego, a mniejszego od zielonego.
    Tak samo wykonaj zadanie rysując kwiatki, a następnie kredki różnej wielkości.Dzięki temu w formie zabawy nawet nie zorientujesz się kiedy, a będziesz sprawnie posługiwać się określeniami: krótszy, dłuższy, większy, szerszy i tak dalej….Na koniec zaśpiewaj piosenkę o motylku i zatańcz w rytm muzyki. Baw się dobrze!!!Pozdrawiam serdecznie, Katarzyna Mośhttps://youtu.be/s9w_JhLGNpA

 

Skip to content