Gimnazjum – Lekka niepełnosprawność
Gimnazjum dla uczniów ( do 21 roku życia) niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim obejmuje trzyletni okres kształcenia.
Nauka odbywa się w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego i Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne (IPET) opracowane przez specjalistów na podstawie diagnozy i oceny aktualnego funkcjonowania ucznia.
Główne założenia pracy edukacyjno-terapeutycznej:
- Kształtowanie zaradności ucznia w życiu codziennym, adekwatnie do indywidualnego poziomu umiejętności i sprawności.
- Umożliwienie uczniom uczestnictwa w różnych formach życia społecznego i zdobywanie doświadczeń we współżyciu i współdziałaniu w grupie rówieśniczej, rodzinie i najbliższym środowisku.
- Rozwijanie samorządności poprzez angażowanie uczniów w organizację życia szkoły.
- Przygotowanie do podjęcia nauki wybranego zawodu w szkole zawodowej.
- Każdy uczeń w zależności od potrzeb objęty jest pomocą: rewalidacyjną, logopedyczną, rehabilitacyjną, pedagogiczną – psychologiczną oraz programem zajęć specjalistycznych (ORL)
- W celu uzyskania optymalnego rozwoju uczniów nauczyciele stosują specjalistyczne metody pracy
Nauka w gimnazjum kończy się egzaminem organizowanym przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną. Zestawy egzaminacyjne są dostosowane do sprawności intelektualnej uczniów.
www.cke.edu.pl/index.php/egzamin-gimnazjalny-left/2013-07-27-10-19-18