Menu

Gimnazjum – Lekka niepełnosprawność

Gimnazjum dla uczniów ( do 21 roku życia) niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim obejmuje trzyletni okres kształcenia.

Nauka odbywa się w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego i Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne (IPET) opracowane przez specjalistów na podstawie diagnozy i oceny aktualnego funkcjonowania ucznia.

Główne założenia pracy edukacyjno-terapeutycznej:

  • Kształtowanie zaradności ucznia w życiu codziennym, adekwatnie do indywidualnego poziomu umiejętności i sprawności.
  • Umożliwienie uczniom uczestnictwa w różnych formach życia społecznego i zdobywanie doświadczeń we współżyciu i współdziałaniu w grupie rówieśniczej, rodzinie i najbliższym środowisku.
  • Rozwijanie samorządności poprzez angażowanie uczniów w organizację życia szkoły.
  • Przygotowanie do podjęcia nauki wybranego zawodu w szkole zawodowej.
  • Każdy uczeń w zależności od potrzeb objęty jest pomocą: rewalidacyjną, logopedyczną, rehabilitacyjną, pedagogiczną – psychologiczną oraz programem zajęć specjalistycznych (ORL)
  • W celu uzyskania optymalnego rozwoju uczniów nauczyciele stosują specjalistyczne metody pracy

Nauka w gimnazjum kończy się egzaminem organizowanym przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną. Zestawy egzaminacyjne są dostosowane do sprawności intelektualnej uczniów.

www.cke.edu.pl/index.php/egzamin-gimnazjalny-left/2013-07-27-10-19-18

 

Skip to content