2015.04.02 Dzień Autyzmu

Słowo „autyzm” w języku greckim
więcej

Obecnie autyzm jest definiowany jako zaburzenie rozwojowe, u którego źródeł leżą determinanty biologiczne. Zaburzenie to ma charakter głęboki i rozległy, a jego przejawy są widoczne w różnych sferach funkcjonowania dziecka. Jest to związane z tym, że zaburzenia w rozwoju jednostki pojawiają się dość wcześnie- w ciągu pierwszych 36 miesięcy życia. Dzieci dotknięte autyzmem są zamknięte w swoim własnym świecie, nie czują potrzeby kontaktu z innymi ludźmi, nawet rodzicami, dotyku, uśmiechu, zabawy. Żyją wśród inicjowanych przez siebie zachowań schematycznych, niezrozumiałych dla otoczenia. Nie jest to jednak ich świadoma decyzja ani dowód skrajnego ograniczenia umysłowego.

Dzieci i młodzież z autyzmem są ważnymi członkami naszej szkolnej społeczności, dlatego postanowiliśmy ich uhonorować obchodami Światowego Dnia Autyzmu. Pani Natalia Nawrocka przygotowała na tę okazję liczne atrakcje, w których uczestniczyły osoby z autyzmem ze wszystkich etapów edukacji, od przedszkola do WTZ wraz z wychowawcami , a niektórym z nich towarzyszyli rodzice.

W trakcie zabawy uczniowie wykonywali rozmaite zadania, np. wraz z nauczycielami chodzili po rozłożonych stopkach i wysepkach o różnej fakturze (klocki, wytłoczki po jajkach, piankowe maty), dobierali w pary sensoryczne memo, przeprowadzali dużą piłkę przez labirynt, trafiali piłkami różnej wielkości do koszyka, rzucali kołami (ringo i hula-hop) na pachołki , układali z klocków najwyższą wieżę jaką potrafili.

Wszyscy dzielnie radzili sobie z tymi wyzwaniami, dobrze się bawili i nikt nie narzekał na nudę.

To był wspaniały, przyjemny dzień.

Zapraszamy do galerii

Skip to content