Menu

Warsztaty Umiejętności Społecznych w Poznaniu- wyjazd 5 dniowy młodzieży z klasy 7 i 8.
Celem treningu w terenie jest kształtowanie:
kompetencji społecznych
umiejętności współpracy,
empatii,
radzenia sobie z emocjami,
umiejętności uważnego słuchania,
szacunku do siebie i innych,
dbania o granice swoje i innych,
odpowiedzialności i wyznaczania celów.
Przepiękny Poznań leżący nad Wartą to stolica Wielkopolski, w której narodziła się polska państwowość. To miasto o niecodziennej urodzie przyciąga odwiedzających jak magnes zarówno ze względów ekonomicznych, kulturalnych jak i historycznych, gdyż wielowiekowe dzieje przeplatają się tutaj z nowoczesnością i techniką.
Zapraszam na fotorelację z zaledwie dwóch dni spędzonych w pięknym Poznaniu🙂

 

 

Relacja z trzeciego i czwartego dnia.
Każdego dnia: budujemy relacje, uczymy się samodzielności, cierpliwości, czekaniana na swoją kolej, rozpoznawania i radzenia sobie z emocjami, komunikujemy się, wspieramy się, opowiadamy o sobie, odkrywamy swoje mocne strony, zauważamy nad czym musimy popracować.
Uczymy się prawidłowych zachowań w miejscach pożytku publicznego ( np. w naszym hotelu, w Centrum Rolnictwa).
Poznajemy wspaniałych, pełnych ciepła, dobroci, radości, pasji ludzi, oraz ich zawody ( Pani Marta z recepcji, kelnerzy/ kelnerki z restauracji ,,Umberto”, ,,Pierogarni ,,Stary Młyn” ,,3 Kolory” barmani, pracownicy Rogalowego Muzeum Poznania, wspaniała Pani przewodnik po Poznaniu Zuzanna Michalska, kierowca naszego busa firmy ,,Kacper” ze Świdnicy- Pan Leszek, Pani Zuzanna- przewodnik po ZOO, oraz wiele innych osób). Niesłychanie ciekawą przygodą była kilkukrotna przejażdżka tramwajem, a także poznanie zawodu maszynisty. Samodzielne i wspólne planowanie zakupów, przygotowywanie posiłków, razem jedzone śniadania i kolacje, sprzątanie, pozytywnie wpłynęły na nasze relacje i świadomość planowania. Całymi dniami zwiedzaliśmy, spacerowaliśmy i mało narzekaliśmy.Wieczorem, poprzez gry I zabawy wzmacnialiśmy nasze relacje, sympatię.
Przez całe 5 dni staraliśmy się być refleksyjni, padało często słowo: przepraszam.
Przeliczaliśmy pieniądze na wyżywienie, uczyliśmy się gwary poznańskiej, poznaliśmy historię Poznania, poszerzyliśmy wiedzę na temat zwierząt, legend, powstania rogala świętomarcińskiego, organizowaliśmy zawody w biegach, na orientację w terenie z wykorzystaniem telefonu. Jutro wracamy z ciężkimi walizkami nowych, doświadczeń. Dzięki Wam, możemy być bardziej samodzielni, czuć, że jesteśmy potrzebni !!!
Kochani Rodzice!!! wyczekujcie nas pod szkołą w samo południe.
Zapraszam na fotorelację,
Aneta Bazydło

 


  4 Dniowa wycieczka do Poznania w ramach

Warsztatów Umiejętności Społecznych w terenie.


Za nami dwa dni wypełnione nowymi doświadczeniami.
W tak krótkim czasie mieliśmy okazję zwiedzić:
Muzeum Uzbrojenia w Poznaniu- muzeum wojskowe, zlokalizowane w parku Cytadela zajmującym pozostałości Fortu Winiary, oddział Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości.
Park Cytadela- nazwa parku pochodzi od pierwotnego przeznaczenia tego terenu. A było ono bardzo ciekawe, ponieważ na obszarze, który wynosi około 100 ha do 1945 roku znajdował się główny fort Twierdzy Poznań – Fort Winiary. Teren ten, oprócz bardzo ciekawego ukształtowania terenu kryje w sobie niezwykle interesującą historię. Zwiedzanie przestrzeni Ostrowa Tumskiego wraz z przewodnikiem Panią Zuzanną Michalską. Na naszym celowniku była między innymi:
Katedra z miejscem pochówku pierwszych władców Polski. Stary Rynek z ratuszem (jednym z najpiękniejszych renesansowych ratuszy w Europie) i słynnymi trykającymi się koziołkami, domki budnicze, zabytkowe kamieniczki znajdujące się w obrębie Starego Miasta, poznańska fara i dawne kolegium jezuickie.
Po południu pojawiliśmy się w Rogalowym Muzeum Poznania, gdzie czekały na nas niesamowite warsztaty rogalowe, a także degustacja 🙂
Na każdym kroku poznajemy siebie, swoje możliwości, pomagamy sobie i wspieramy się wzajemnie, bo każdy z nas jest wyjątkowy, inny.
Poszerzamy swoją wiedzę z zakresu doradztwa zawodowego, poznając nowe zawody i konkretne osoby z nimi związane.
Dokonujemy wyborów i ponosimy za to odpowiedzialność. Uczymy się, rozwijamy i doskonalimy swoją: samodzielność, odpowiedzialność, komunikację, umiejętność rozpoznawania emocji, orientację w przestrzeni, umiejętność dokonywania wyborów, umiejętność planowania i płacenia, posługiwania się sztućcami, umiejętność proszenia innych o pomoc, umiejętność bezpiecznego poruszania się w dużej metropolii.
Zapraszam na fotorelację z pierwszego i drugiego dnia pobytu w Poznaniu.
Pozdrawiam serdecznie, Aneta Bazydło                

 

Dzień trzeci i czwarty 4 dniowej wycieczki w Poznaniu.

W środę szybka pobudka, śniadanie, a zaraz potem przejazd tramwajem pod Stare ZOO w Poznaniu.
Stare Zoo w Poznaniu (dawniej: Zwierzyniec) – to ogród zoologiczny założony w 1871 w Poznaniu, na Jeżycach, druga tego typu placówka w Polsce po Wrocławiu oraz jeden z najstarszych ogrodów na świecie. Zajmuje obszar 5,24 ha.
Celem było wzbogacenie wiadomości na temat dzikich zwierząt żyjących w różnych rejonach świata, dzięki warsztatom dydaktycznym z pracownikiem ZOO, zapoznanie z warunkami życia zwierząt mieszkających w ZOO, oraz kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania w miejscach publicznych. Po sporej dawce wiedzy, obserwacji i czerpaniu pozytywnych wrażeń w kontakcie z przyrodą, zainteresowania różnorodnością gatunków świata zwierząt oraz kształtowania świadomości ekologicznej, ruszyliśmy na spacer po Poznaniu.
Dla uatrakcyjnienia naszej przechadzki wstąpiliśmy do Pracowni Herbaty, gdzie smak i zapach suszu owoców i ziół, ukoił i zregenerował nasze zmysły.
Po długim wysiłku czas na posiłek w magicznej, pełnej zieleni i ptaszków restauracji UMBERTO
( po wielu autografach sądzimy, że posilają się tu wybitni artyści polskiej estrady). WARTO!!! Pokazywać uczniom/ dzieciom nowe miejsca i wyjaśniać czym różnią się od innych, oraz tłumaczyć jak one działają.
Warsztaty Umiejętności Społecznych w terenie mają przełożyć się na większą samodzielność dzieci i młodzieży do 18 roku życia oraz ułatwić im: samodzielność w wielu sferach, pracę podczas zajęć praktycznych, gdzie będą musieli skupić się na wykonywaniu konkretnych poleceń, współpracy miedzy sobą, a także będą musieli podejmować samodzielne decyzje i brać za nie odpowiedzialność- ponosić konsekwencje.
Podczas realizacji Warsztatów Umiejętności Społecznych (TUS) zasadnym elementem jest prowadzenie obserwacji uczestniczącej przez
Trenerów TUS. Po posiłku czas na organizację czasu wolnego na świeżym powietrzu, w otoczeniu polskiej złotej jesieni.
Walizki same się nie spakują, więc wracamy do hotelu i każdy uczestnik samodzielnie pakuje swoje rzeczy ( rodzice! doceńcie naszą samodzielność, nawet jeśli walizka nie wygląda tak, jak w dniu wyjazdu).
Umberto- tak nam się spodobało to miejsce, że wieczór spędziliśmy właśnie tam.
Wszyscy uczestnicy zasłużyli na pyszne desery. Przy długiej liście deserów w karcie menu, to nie takie proste podjąć ostateczną decyzję co do zamówienia, a co za tym idzie spałaszwania zamówionego dania.
Lody, szarlotki, serniki, czekolada na gorąco- polecamy!!!
Park Cytadela jest w pełni oświetlony, korzystamy więc z pięknej aury i kontynuujemy zabawy i rozmowy. Rano pobudka, ranne ptaszki biegną do pobliskiej piekarni po śniadanie i coś jeszcze…🥐
No i jedziemy DO WAS KOCHANI OPIEKUNOWIE😘


Wycieczka do Zieleńca dla klasy 7 i 8.
DZIEŃ 1
Celem wyjazdu jest kształtowanie umiejętności społecznych w innym środowisku niż domowe. Wycieczki, są bezpieczną bazą dla młodzieży, miejscem gdzie mogą rozmawiać o przeżywanych trudnościach, czy własnych problemach.
Uczestnictwo w Treningu Umiejętności Społecznych to także świetna okazja do nawiązania relacji rówieśniczych. Podczas trwania wspólnej wycieczki mogą zawiązać się wieloletnie przyjaźnie. Szkolne wyjazdy to miejsce, gdzie spotykają się osoby w podobne do siebie, w tym samym, lub podobnym wieku, mających podobne doświadczenia i zmagające się z podobnymi trudnościami. Przez pięć dni pobytu w Zieleńcu, uczestnicy uczą się samodzielności, a co za tym idzie umiejętności podejmowania wyborów,decyzji, ryzyka, ponoszenia konsekwencji, pracy w grupie- współdziałania, przestrzegania obowiązujących zasad. Wszystko to w atmosferze zaufania i przy wsparciu trenerów.
DROGI RODZICU NASTOLATKA !
Jeśli chcesz nauczyć dziecko samodzielności i odpowiedzialności, nie możesz podejmować za nie każdej najdrobniejszej decyzji. Nastolatek, który nie uczy się na własnych błędach i nie analizuje sytuacji, będzie miał problem z wejściem w dorosłość. Samodzielność i odpowiedzialność buduje się w dziecku przez lata!!!
Zapraszam na fotorelację z pierwszego dnia i pozdrawiam serdecznie,
Aneta Bazydło

Dzień 2 i 3

Góry dają możliwość poczucia wzrostu w każdym aspekcie duszy i ciała, oraz zdecydowanie mogą kształtować nasz dobrostan. Podczas wycieczek terapeuci wydobywają siłę tkwiącą w każdym uczestniku i w górach.Celem jest zbudowanie opartej na zaufaniu relacji oraz bezpieczne przejście przez szlak. Dojście na sam szczyt jest uwieńczeniem włożonego wspólnie wysiłku fizycznego.
Uczestnicy warsztatów umiejętności społecznych w terenie mają okazję doświadczać uczucia dumy, satysfakcji, wspólnego osiągania celu.
KAŻDA WYCIECZKA rozwija naszą sprawność fizyczną, rozwija duchowo i psychicznie. Uczy nas zachowania w grupie, nastawienia na wspólny cel, a także pobudza zmysły, poprawia psycho-motorykę i uwrażliwia na piękno przyrody. Wycieczki na górskie szlaki są dobrą alternatywą dla telewizji, smartfonów i galerii handlowych. Piesze wypady pozwalają uczestnikom na otwarcie się na wszystko co naturalne i proste, a także zwracają się ku przyrodzie, oraz ekologii.
Zapraszam na fotorelację z drugiego i trzeciego dnia pobytu w Zieleńcu, podczas którego uczestnicy doskonalą umiejętności społeczne.
Pozdrawiam,
Aneta Bazydło

Dzień 4 i 5

H. Gutowska stwierdza, że: “wycieczka jest lekcją patrzenia, słuchania myślenia, mówienia, przeżywania (…). Każda wycieczka to otwieranie okna na świat, przygotowanie do samodzielnych wypraw w celu zaspokojenia ciekawości, swoich potrzeb intelektualnych, estetycznych i zdrowotnych.”
Samodzielność, komunikacja, wsparcie, współpraca, rozpoznawanie emocji, reagowanie, umiejętność proszenia o pomoc, radzenie sobie w sytuacjach trudnych, stresowych, radzenia sobie w nowej sytuacji/ środowisku, umiejętność i kultura spożywania posiłków, a to wszystko przy wsparciu trenerów.
Zapraszam na krótką fotorelację,
Pozdrawiam Aneta Bazydło


WYCIECZKA DO ZIELEŃCA

W dniu  27 września 2022r. pierwsza grupa uczniów szkoły podstawowej wyruszyła na 4 dniową wycieczkę do Zieleńca.
Wyjazdy mają na celu zdobywanie przez uczniów doświadczenia i doskonalenie umiejętności niezbędnych w prawidłowym funkcjonowaniu społecznym i zawodowym.

Zapraszam na fotorelację z pierwszego dnia wyjazdu.
Pozdrawiam,
Aneta Bazydło

 

Trzeci dzień pobytu w Zieleńcu uczestników grupy pierwszej.

Rano pobudka, następnie poranny spacer do sklepu.
Planowanie posiłków, zakupy, przeliczanie pieniędzy.
Po długim spacerku, poranny posiłek i do tego kakao smakują wyśmienicie.
A wszystkie te czynności wykonywane są samodzielnie przez uczniów szkoły podstawowej przy wsparciu trenerów. Po posiłku krótki odpoczynek i wyruszamy na szlak.
Las kryje w sobie wiele tajemnic, więc na nudę nie ma czasu.,, Żywe”, namacalne lekcje przyrody na długo zapadają w pamięci.
Wieża widokowa na Orlicy, dostarczyła nam dodatkowych wrażeń i możliwość zobaczenia niesamowitych widoków.
Po długim spacerze czas na solidny obiad.
Restauracja ,,Hanka” codziennie dopieszczała nasze kubki smakowe. Polecamy serdecznie to magiczne miejsce z miłą obsługą🙂
Powrót do domku a tutaj gry, zabawy, odpoczynek.
Ponieważ w piątek wyjeżdżamy, dziewczyny postanowiły dzień wcześniej zorganizować Dzień Chłopaka. Piękne laurki, życzenia, deser przygotowany dzień wcześniej, owoce i coś słodkiego😉 Wszyscy zadowoleni, uśmiechnięci, a dzień się nie kończy….
Wieczorem przygotowania do grilla i kolacji na świeżym powietrzu. Po zachodzie słońca niespodzianka!!! Zostaliśmy świadkami rykowiska.
Rykowisko – okres godowy jeleni szlachetnych, w Polsce rozpoczyna się w drugiej połowie września i trwa ok. 4 tygodni. Samce jeleni zaczynają wydawać głośne odgłosy, zaczynając tuż przed zachodem słońca, a kończąc o świcie. Przez całą noc potężny, basowy ryk byków rozlega się echem na wiele kilometrów po okolicy. Strach ma wielkie oczy, więc niektórzy potrzebowali wiekszej dawki wiedzy🦌 Kiełbaski zjedzone, ale to ostatnia noc z Zieleńcu, więc salon nie pozostaje pusty.
Rozmowy, żarty, masażyki, gry i pakowanie walizek😁

Zapraszam na fotorelację,
Aneta Bazydło

Czwarty dzień pobytu w Zieleńcu uczestników grupy pierwszej.
Wyjazd do Zieleńca– (wyjazd finansowany z projektu UE “Nowoczesna edukacja w Szkole Podstawowej nr 7 w Świdnicy”).
Powrót do domu 😁
Wszyscy uczestnicy samodzielnie się spakowali💪
Kochani Rodzice! wybaczcie jeśli będzie brakowało jednej skarpetki, lub będzie nadwyżka w plecaku😂 Wracamy z ciężkimi bagażami doświadczeń!
Wyczekujcie nas o godzinie 12.00 pod szkołą🙂
Jedziemy do Was🚍

Felinoterapia

Kiedy już każdy jest zmęczony mijającym tygodniem to wtedy pocieszenie daje nam kot który rozumie nasze zmęczenie, smutki i potrafi przytulać jak nikt inny na świecie. Tak terapeutyyyyyycznie…


Warsztaty teatralne

Dzisiaj 22.09.2022 był zaczarowany dzień. Nie było książek i literek tylko magia, muzyka, kolory które przeniosły nas w świat fantazji i elfów.


Felinoterapia

Dzisiaj odwiedził nas terapeutyczny kot, napraaawdę terapeutyczny….


ONOTERAPIA ?

Osiołki 21.09.2022 r.

Osiołki tęsknią za nami, a my za nimi !!!! Więc znowu przyjechały…

Taaaak, 14 września był fajny, z osiołkami i na świeżym powietrzu, super zajęcia z dotykaniem, przytulaniem i słuchaniem…

 


Alpakoterapia, Galloterapia i Dogoterapia czyli zwierzyniec w szkole!!!

Dzisiaj t.j. 13.09.2022 nie mieliśmy pecha choć to trzynasty. W ramach projektu „Nowoczesna edukacja w Szkole Podstawowej nr 7 w Świdnicy” do naszej szkoły zawitała Pani Kasia z kurą o imieniu Sołtys. Ach jak on czaruje !!! A jak pięknie śpiewa !!! A w ramach dogoterapii nasze dusze ukoiły Hugo i Harry dwa cudowne psy terapeutyczne. No i Alpaki Olek i Alwin, tylko się wtulać w ich puszyste foterko…

Co za piękny dzień pełen wrażeń !!!!


WARSZTATY MYDLARSKIE

W dniu 12.09.2022 w ramach projektu „Nowoczesna edukacja w Szkole Podstawowej nr 7 w Świdnicy” odbyły się w naszej szkole warsztaty mydlarskie. Super frajda, każdy potrafił ozdobić ekologiczną torbę. Mamy sukces. Brawo dla prowadzących !!!


Warsztaty dla Rodziców

Prowadzący warsztaty: Pani Aneta Bazydło i Pan Marek Miecznikiewicz


PLAN POSTĘPOWAŃ O UDZIELENIE ZAMÓWIEŃ NA ROK 2022 -aktualizacja z dnia 27.06.2022  (podgląd)


Zamawiający ZSS Świdnica  informuje, że rozpoczęło się nowe postępowanie w trybie podstawowym zgodnie z art. 275 pkt. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 tj. ze zm.) pn.  „Usługa transportu uczniów” o wartości poniżej kwot określonych na podstawie art. 3 ustawy Pzp.

Szczegóły dostępne są pod adresem:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/631880


  • Wykaz umów (podgląd)
  • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022 – aktualizacja z dnia 17.05. 2022 (podgląd)

DOKUMENTY:

  • DEKLARACJA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE z ZAŁĄCZNIKAMI- DZIECI (podgląd)
  • DEKLARACJA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE Z ZAŁĄCZNIKAMI -RODZICE (podgląd)

  • Plan postępowań o udzielanie zamówień na rok 2022 – aktualizacja z dnia 10.05.2022 (podgląd)

  • Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o numerze 2022/BZP 00148681/01  (podgląd)

 

PLAN POSTĘPOWAŃ O UDZIELENIE ZAMÓWIEŃ

NA ROK 2022 (podgląd)

Zamawiający ZSS Świdnica  informuje, że rozpoczęło się nowe postępowanie w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 tj. ze zm.) pn. Usługa organizacji wyjazdów w ramach projektu pn. „Warsztaty Umiejętności Społecznych w Terenie” Z PODZIAŁEM NA ZADANIA o wartości poniżej kwot określonych na podstawie art. 3 ustawy Pzp.

 

Szczegóły dostępne są pod adresem:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/605421


HARMONOGRAMY

KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH I UMIEJĘTNOŚCI UNIWERSALNYCH NA RYNKU PRACY (MAJ),  (MAJ -ANEKS NR 1 ),(MAJ – ANEKS NR 2),(CZERWIEC), (CZERWIEC-ANEKS NR1),(CZERWIEC – ANEKS NR2),(CZERWIEC-ANEKS NR3), (LIPIEC), (SIERPIEŃ),(WRZESIEŃ), (WRZESIEŃ -ANEKS NR1), (WRZESIEŃ – ANEKS NR 2), (WRZESIEŃ – ANEKS NR 3), (PAŻDZIERNIK),(PAŹDZIERNIK-ANEKS NR 1), (PAŹDZIERNIK-ANEKS NR2), (LISTOPAD),(LISTOPAD-ANEKS NR1)


ZAPYTANIA OFERTOWE:

 

INFORMACJA O PROJEKCIE

Projekt nr RPDS.10.02.01-02-0054/21 pn. „Nowoczesna edukacja w Szkole Podstawowej nr 7 w Świdnicy realizowanego w ramach Osi Priorytetowej 10 Edukacja, Działanie 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej Poddziałanie 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – konkursy horyzontalne, Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Realizator projektu: Powiat Świdnicki,

Podmiot zaangażowany w realizację projektu: Szkoła Podstawowa Specjalna nr 7 w Świdnicy

Całkowita wartość projektu: 398 0751,90 zł

Kwota dofinansowania: 338 676,90 zł

Okres realizacji: 01.01.2022 r. do 31.07.2022r.

Celem głównym projektu jest wsparcie skierowane do 65 uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 7 w Świdnicy w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy ( 18 ucz) oraz w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, w tym wsparcie ucznia młodszego przy jego przechodzeniu na kolejny etap kształcenia (47ucz.- 20 dz., 27chł.) , a także wzrost kompetencji wychowawczych min. 18 rodziców, do których kierowane będą warsztaty. Cele projektu wynikają ze szczególnie trudnej sytuacji , w której znajdują się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dzieci z niepełnosprawnościami, na co dzień korzystający z pomocy specjalistów, m.in. logopedów, nauczycieli wspomagających, fizjoterapeutów. Osiągnięcie założonych celów możliwe będzie, poprzez:

– zorganizowanie, poza terenem szkoły, pilotażowych WARSZTATÓW UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH oraz PIKNIKÓW terapeutyczno-edukacyjnych

– zorganizowanie zajęć terapeutycznych z udziałem zwierząt

– zorganizowanie Warsztatów dla rodziców, które będą miały charakter obligatoryjny dla rodziców dzieci biorących udział w pilotażowych WARSZTATACH UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH (WUS) dla min18 rodziców.

 

Skip to content