2018.05.15-17 Wycieczka klasy V L do Krakowa

Jak cudne, wspaniałe przeżyliśmy chwile. Tym jednym zdaniem możemy określić przeżycia związane z trzydniową wycieczką do Krakowa na którą pojechaliśmy w dniach 15-17.05 wraz z wychowawczynią p. R.Trzcińską. Kraków powitaliśmy na Balicach , gdzie na lotnisku podziwialiśmy lądowanie samolotu osobowego i start samolotu wojskowego. Po zakwaterowaniu się …więcej

Postanowiliśmy zwiedzić starówkę. Wszystkim bardzo podobały się Sukiennice ( gdzie odnaleźliśmy herb Świdnicy i Wałbrzycha) i wspaniałe kramy z pamiątkami regionalnymi. Wydaliśmy na nie prawie całą kasę …..

Potem wszyscy z niecierpliwością czekali na wysłuchanie hejnału z wieży Kościoła Mariackiego, po czym podziwialiśmy piękny drewniany ołtarz wyrzeźbiony przez Wita Stwosza . Zrobiliśmy też sobie spacer ulicą Floriańską, jedną z najładniejszych starych uliczek Krakowa. Bardzo podobały nam się galeria obrazów obok Bramy Floriańskiej i piękny zabytkowy Barbakan oraz mury obronne Krakowa . Zobaczyliśmy też pomnik Adama Mickiewicza i Muzeum Czartoryskich. Zwiedzanie starówki zakończyliśmy przejażdżką w prawdziwej dorożce.

Wieczorem udaliśmy się na Powiśle na spotkanie ze Smokiem Wawelskim , który jak na smoka przystało ział ogniem. Nikt się go jednak nie przestraszył i wszyscy robili sobie pamiątkowe zdjęcia.

Następnego dnia udaliśmy się na Uniwersytet Jagielloński , który jest najstarszą polską uczelnią i jednym z najstarszych uniwersytetów na świecie. Potem oglądaliśmy Okno Papieskie, w którym pokazywał się Jan Paweł II za każdym razem, gdy odwiedzał Kraków. Znajduje się ono na pierwszym piętrze Pałacu Arcybiskupów Krakowskich , zawsze ozdobione jest biało-żółtymi kwiatami i widnieje tam wizerunek papieża Polaka.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Archeologiczne.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Archeologiczne. Dowiedzieliśmy się jak wyglądał dzień powszedni dawnych mieszkańców Polski, czym się żywili, jak mieszkali oraz w co się ubierali i w jakich mieszkali domach . Podziwialiśmy też wystawę mumii i oraz wiele innych atrakcji.

Atrakcją tego dnia było królestwo wodnej zabawy czyli Aquapark , gdzie zrelaksowaliśmy się po całym dniu na wspólnej zabawie w wodzie ( zjazdy z różnych zjeżdżalni , kąpiel w jacuzzi , ćwiczenia w wodnej siłowni , spacer w wodnym nurcie rzecznym , relaks w basenie z natryskami wodnymi) .

Ostatniego dnia udaliśmy się na Wawel, aby zwiedzić zamek . Uczestniczyliśmy tam w lekcji muzealnej „Poznajemy życie rycerzy”. Gdzie dowiedzieliśmy się jak wyglądało uzbrojenie rycerza , zwyczaje i codzienne życie.Potem zwiedziliśmy Katedrę, groby królów i ważnych osobistości oraz kryptę wieszczów.

Powrót do Świdnicy był bardzo wesoły. Śpiewaliśmy piosenki, żartowaliśmy i bawiliśmy się .Wycieczka była super. Czekamy na następną !!!