A jak autyzm
A – jak akceptacja. Za autyzmem stoi osoba, a każdy z nas ma prawo być przyjętym takim, jaki jest.
U – jak uczucia i emocje. Wybuchowe reakcje lub przeciwnie – pozorny brak kontaktu z innymi ludźmi nie oznaczają, że osoba z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD) nie ma uczuć. Powoli uczymy się siebie nawzajem i poznajemy swoje „światy” tworząc ten jeden – wspólny!
T – jak terapia. W naszej placówce wraz z nauczycielami – terapeutami oraz innymi specjalistami w oparciu o sprawdzone modele i najnowsze zdobycze nauki, zgłębiamy „autystyczny świat” traktując trudności
i przeciwności jako wyzwania. Staramy się odnaleźć drogę do każdego naszego ucznia!
Y – jak yeti czyli stworzenie, o którym się mówi, lecz nikt go nie widział. Odwrotnie jest w naszej szkole – osoby z ASD w pełni uczestniczą
w życiu szkoły: akademiach, wycieczkach, przedstawieniach teatralnych, dyskotekach i innych imprezach – każdy na miarę swoich możliwości.
Z – jak zdrowie. Do autystycznego spektrum zaburzeń podchodzimy holistycznie, wiedząc iż nie tylko mózg odgrywa tu rolę. Nasze ciało jest jednością, a więc odpowiednia dieta, ćwiczenia, sekwencje stymulacyjne, zabawa itp. mają ogromny wpływ na funkcjonowanie człowieka.
M – jak metoda. Do każdego podchodzimy indywidualnie, pracując
w oparciu o specjalnie dla niego przygotowany program edukacyjno – terapeutyczny. TEACCH, AAC, DELACATO, CZYTANIE SYMULTANICZNO – SEKWENCYJNE, RUCH ROZWIJAJĄCY WERONIKI SHERBORNE, SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA to tylko niektóre metody naszej pracy
z uczniem z ASD.
W naszej szkole mamy pośród nas wielu uczniów z ASD – autystycznym spektrum zaburzeń. Są pełnoprawnymi członkami naszej szkolnej społeczności od najmłodszych lat, wzbogacającymi ją swoimi niepowtarzalnymi osobowościami.
mgr Aleksandra Gulewicz