Menu

MAM TĘ MOC….

Moc terapeutyczna metody F. Affolter polega na tym, że prowadzony przez terapeutę podopieczny może poznać smak sukcesu i powiedzieć: „Zrobiłem to !”

Felicia Affolter i skuteczna metoda prowadzenia

Niezależnie od diagnozy – obserwując niektóre dzieci – widzimy takie zachowania, które nas niepokoją. Felicia Affolter przedstawia przyczyny zaburzeń funkcjonowania swoich pacjentów oraz proponuje specyficzną terapię, którą można określić jako „psychopedagogikę rozumnego działania dłoni”.

Metoda ta stosowana jest z powodzeniem w terapii osób z niepełnosprawnością, a także dzieci z Autystycznym Spektrum Zaburzeń (ASD)

Jak to działa?

Dziecko od chwili swoich narodzin porusza się lub jest poruszane, dotyka i jest dotykane. Natrafia wtedy na opór, przez co poznaje, że istnieje świat wokół niego. Zadaniem terapeuty stosującego metodę F. Affolter jest pomoc w zdobyciu dostatecznej ilości informacji czuciowych.

Terapeuta kładzie swoje ręce na górnej stronie dłoni pacjenta i prowadzi je podczas działania. Ich ręce współdziałają, dzięki czemu podopieczny odczuwa subtelne ruchy dłoni nauczyciela, jak również sam wysyła sygnały, przy zachowaniu poczucia bezpieczeństwa.

Dzięki tej metodzie, podopieczny doznaje poczucia bycia sprawcą czynów i zdobywa nowe umiejętności i informacje czuciowe.

 

Skip to content