Zespół Szkół Specjalnych w Świdnicy

ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH W ŚWIDNICY

ul. Rotmistrza Witolda Pileckiego 3
58-100 Świdnica

Szkoła prowadzi edukację uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Sponsorzy

Dowiedz się więcej

Słyszę, mówię, jestem…

Trening słuchowy to metoda, której celem jest wspieranie funkcji ucha oraz stymulowanie ośrodków słuchowych w mózgu. Dzięki treningowi słuchowemu następuje poprawa koncentracji, zdolności komunikacji- poprawa zachowań społecznych, jakości uczenia się, rozwijanie zdolności nauki języków obcych, zwiększanie kreatywności oraz rozwój mowy.

Trening słuchowy, jako metoda terapeutyczna, która cieszy się uznaniem wielu specjalistów z dziedziny medycyny, psychologii, logopedii, pedagogiki i terapii zajęciowej. Metoda ma wiele możliwości i w różny sposób realizowana jest przez terapeutów. Można w niej wyróżnić między innymi:

  • Reagowanie na dźwięki.
  • Rozpoznawanie dźwięków.
  • Różnicowanie dźwięków
  • Odtwarzanie rytmów granych na bębenku.
  • Lokalizację źródła dźwięku.
  • Identyfikację dźwięku.
  • Uważne słuchanie.
  • Rozpoznajemy głos ludzkiej mowy.
  • Uważne słuchanie i rozumienie mowy.
  • Wyróżnianie melodii mówienia
  • Rozpoznawanie natężenia głosu: szeptu, głośnego mówienia, naturalnego mówienia.

Jak wyglądają zajęcia?

Treningi słuchowe to prawdziwa podróż w dźwięki marzeń. Zarówno dla dla dzieci niesłyszących, niedosłyszacych jak też z prawidłowo funkcjonującym narządem słuchu jest to radosna forma spędzania czasu w naszej placówce.
Zajęcia odbywają się indywidualnie i grupowo, w bardzo dobrze wyposażonych gabinetach. Obecnie tworzymy specjalny gabinet surdologopedyczny, w którym do dyspozycji mamy programy komputerowe (Logorytmika, Bambikowe przygody, różne treningi słuchu. Ciekawym jest program Logopedia- Mówiące obrazki z interfejsem fonicznm i profesjonalnym mikrofonem. Dodatkowo zakupione zostały Słuchawki Forbrein oraz słuchawki WhisperPhone oraz liczne słuchowiska, gry terapeutyczne do odtwarzanią dźwieków mowy i otoczenia.

Do ćwiczeń słuchowych wykorzystujemy instrumenty muzyczne, dzwonki.

 

-->