Menu

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka przy Zespole Szkół Specjalnych w Świdnicy

Zapewniamy:

  • Wielospecjalistyczną, kompleksową pomoc dziecku z problemami rozwojowymi oraz jego rodzinie, od chwili rozpoznania pierwszych objawów nieprawidłowego funkcjonowania do czasu podjęcia nauki w szkole.
  • Kompleksową oceną rozwoju dziecka.
  • Opracowanie Indywidualnego Programu Wczesnego Wspomagania.
  • Systematyczne zajęcia terapeutyczne prowadzone przez specjalistów przygotowanych do pracy z małym dzieckiem: psycholog,
    neurologopedia kliniczny, pedagog specjalny, surdopedagog, fizjoterapeuta.
  • Instruktaż dla rodziców w zakresie form usprawniania i rehabilitacji dziecka.
  • Pomoc w rozwiązywaniu problemów i wsparcie rodziny w sytuacjach trudnych.
  • Życzliwą atmosferę, profesjonalizm.

Wymagane dokumenty:

  • Opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wydana przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną na podstawie zaświadczenia lekarskiego(lekarz pediatra lub specjalista)
  • Skierowanie ze Starostwa Powiatowego w Świdnicy(na podstawie opinii i wniosku rodziców)

Główne założenia pracy terapeutycznej:

  • Zapobieganie występowaniu i/lub pogłębianiu się nieprawidłowości
    w rozwoju psychoruchowym dziecka.
  • Pomoc dziecku w pełnym wykorzystaniu potencjału rozwojowego, jakim dysponuje
    w zakresie funkcji poznawczych, małej i dużej motoryki, komunikacji i socjalizacji.
  • Wyzwalanie i wzmacnianie aktywności społecznej, poznawczej i komunikacji dziecka
    (w tym rozwoju mowy i języka).
  • Pomoc dziecku w stopniowym osiąganiu coraz większej autonomii.
  • Systematyczne dążenie do poprawy jakości życia dziecka, do zapewnienia mu
    pełnego radości, pozbawionego napięć dzieciństwa, pomimo występującej
    niepełnosprawności lub zaburzeń rozwoju.
  • Przygotowanie dziecka do korzystania z edukacji i współżycia w grupie.
  • Pomoc rodzicom w osiąganiu poczucia kompetencji rodzicielskich i satysfakcji w procesie wychowania.

W terapii wykorzystujemy nowoczesne metody i ich elementy, wspomagające rozwój dziecka:

  • neurorozwojowa koncepcja terapeutyczna wg Castillo Moralesa,
  • neurofunkcjonalna reorganizacja Padovan,
  • metoda Vojty, NDT-Bobath,
  • metoda ergoterapii,
  • integracja odruchów twarzy S. Masgutowej,
  • stosowana analiza zachowania,
  • integracja sensoryczna,
  • Ruch Rozwijający W. Sherborne,
  • metoda Felicji Affolter,
  • kinezjologia edukacyjna Denissona,
  • program TEACCH,
  • Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz,
  • Programy Aktywności Knillów,
  • symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania,
  • zajęcia w Sali Doświadczania Świata i Integracji Sensorycznej

Dysponujemy bardzo dobrze wyposażoną bazą lokalową i dydaktyczną.

 

Skip to content