Integracja odruchów pierwotnych
według Sally Goddard Blythe
Jeżeli Twoje dziecko:
- nie potrafi się skoncentrować,
- jest podatne na bodźce rozpraszające,
- ma problem z nauką czytania, pisania,
- wolno przepisuje z tablicy, gubiąc przy tym linijki tekstu,
- jego pismo jest nieczytelne, nieprawidłowo trzyma długopis,
- przyjmuje nieprawidłową pozycję siedzącą, często podpiera głowę przy biurku,
- ma problem z równowagą i koordynacją,
- cierpi na chorobę lokomocyjną,
- ma trudności z łapaniem piłki,
- nie potrafi zapamiętać prostych instrukcji,
- ma obniżoną sprawność fizyczną,
- ma problem z odczytywaniem godzin z zegara,
- ma opóźniony rozwój mowy i zaburzenia artykulacji,
to najprawdopodobniej ma przetrwałe, niezintegrowane odruchy pierwotne.
W tej sytuacji proponujemy
program ćwiczeń integrujących Sally Goddard Blythe
Dobra integracja układów zmysłów stanowi podstawę do działania i rozwoju wszystkich wyższych umiejętności zmysłów, jak percepcja wzrokowa i słuchowa, pamięć, uczenie się i zapamiętywanie. To, w jaki sposób małe dziecko wzrasta, ćwiczy i stymuluje swoje mięśnie, jest znamienne dla całego jego funkcjonowania w przyszłości.
Należy pamiętać, że „Gotowość do pójścia do szkoły to coś więcej niż tylko osiągnięcie przez dziecko wieku wymaganego do rozpoczęcia nauki. Aby osiągnąć w szkole odpowiednie wyniki, dziecko musi być w stanie siedzieć bez ruchu, uważać, używać przyrządów do pisania, kontrolować liczne ruchy gałek ocznych…”.
Stymulowanie tych trudnych umiejętności możliwe jest podczas ćwiczeń wg programu Sally Goddard, który przygotowany jest dla dzieci od czwartego roku życia. Zajęcia polegają tutaj na prowadzeniu odpowiednio dobranych ćwiczeń codziennie przez okres około 10 miesięcy.
Jak wyglądają zajęcia?
Ćwiczenia dopasowywane są oddzielnie do potrzeb i możliwości każdego dziecka. W zależności od wstępnej diagnozy i stworzonego planu terapii uczniowie biorą udział w terapii indywidualnej lub grupowej.
Praca = zabawa
Program ćwiczeń Petera Blythe i Sally Goddard Blythe to efektowna metoda rehabilitacji ruchowej, jak również doskonała okazja do świetnej zabawy. Dzieci poznają wesołą jaszczurkę, sprawdzają jak porusza się wiatrak, co ma do powiedzenia zaciekawiona gąsienica, a także jak zachowuje się rozdrażniona ośmiornica.
W zależności od liczby dzieci zajęcia prowadzone są w salach rehabilitacyjnych wyposażonych w lustra i materace.