Gimnazjum – Umiarkowana niepełnosprawność
Gimnazjum dla uczniów (do 21 roku życia ) niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami obejmuje trzyletni okres kształcenia.
Nauka odbywa się w oparciu o podstawę programową, zmodyfikowany program
„ Gotowi do startu” oraz Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne (IPET) opracowane przez specjalistów na podstawie diagnozy i oceny aktualnego funkcjonowania ucznia.
Główne założenia pracy edukacyjno-terapeutycznej:
- Tworzenie sytuacji sprzyjających poznawaniu otoczenia, w którym przebywa uczeń, instytucji i obiektów, z których będzie w przyszłości korzystał.
- Umożliwienie uczniowi udziału w różnych wydarzeniach społecznych w roli odbiorcy i twórcy sprzyjające osiągnięciu sukcesu.
- Tworzenie sytuacji wychowawczych umożliwiających doświadczanie relacji społecznych, przygotowywanie do pełnienia ról społecznych w działalności „Małej samorządności”.
- Opanowanie podstawowych technik szkolnych: czytanie, pisanie, liczenie stosownie do możliwości ucznia.
- Każdy uczeń w zależności od potrzeb objęty jest pomocą: rewalidacyjną, logopedyczną, rehabilitacyjną, pedagogiczną – psychologiczną oraz programem zajęć specjalistycznych ( ORL)
- W celu uzyskania optymalnego rozwoju uczniów nauczyciele stosują specjalistyczne metody pracy