Szkoła podstawowa – umiarkowana i znaczna niepełnosprawność
Dla kogo?
- Dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
a także niepełnosprawnością sprzężoną. - Dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną.
Zajęcia realizujemy na poziomie:
- kształcenia zintegrowanego (klasy I-III),
- kształcenia przedmiotowego (klasy IV – VIII),
- kształcenia uczniów z autyzmem.
Dodatkowe informacje:
- zajęcia organizowane są w małych zespołach klasowych – od 6 do 8 uczniów,
- zespół terapeutyczny dla uczniów z autyzmem liczy maksymalnie 4 osoby,
- każda klasa wspomagana jest przez pomoc nauczyciela,
- oferujemy możliwość skorzystania z posiłków,
- oferujemy korzystanie z bezpłatnych dowozów/odwozów.
Założenia pracy edukacyjno – terapeutycznej:
Cel główny:
- uzyskanie autonomii w zakresie samoobsługi,
- zdobycie umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w Szkole Przysposabiającej do Pracy.
Cele szczegółowe:
- rozwijanie tkwiących w uczniach możliwości, tak by mogli jak najpełniej orientować się i funkcjonować w środowisku lokalnym,
- kształtowanie zaradności ucznia w życiu codziennym, adekwatnie do indywidualnego poziomu umiejętności i sprawności,
- rozwijanie uzdolnień i zainteresowań oraz stwarzanie możliwości odniesienia sukcesu,
- poszerzanie wiedzy o treści przyrodniczo – matematyczne, humanistyczno – społeczne oraz doskonalenie umiejętności czytania, pisania i komunikowania się.
Co oferujemy?
- Realizację zajęć edukacyjnych:
– funkcjonowanie osobiste i społeczne,
– zajęcia rozwijające kreatywność,
– zajęcia rozwijające komunikowanie się,
– wychowanie fizyczne. - Realizację zajęć ze specjalistami w ramach zajęć rewalidacyjnych:
– logopedycznych,
– psychologicznych,
– rehabilitacyjnych,
– korekcyjno-kompensacyjnych. - Dodatkowe zajęcia terapeutyczne:
– dogoterapię,
– onoterapię,
– arteterapię,
– muzykoterapię,
– sensoplastykę,
– biofeedback,
– i wiele innych…
Zapewniamy:
- nowoczesną placówkę z odpowiednio dostosowanymi salami do potrzeb dzieci z ASD,
- edukację i terapię w oparciu o najnowsze i innowacyjne metody terapeutyczne,
- dodatkowe zajęcia rewalidacyjne i inne liczne zajęcia terapeutyczne,
- wysoko wykwalifikowaną kadrę nauczycieli i specjalistów,
- realizację nauki w oparciu o najnowszą podstawę programową kształcenia specjalnego i zmodyfikowany program„ Gotowi do startu”,
- pracę na podstawie założeń zawartych w Indywidualnym Program Edukacyjno – Terapeutycznym stworzonym przez zespół specjalistów,
- objęcie każdego ucznia pomocą logopedyczną, psychologiczną, rehabilitacyjną, pedagogiczną – psychologiczną oraz programem zajęć specjalistycznych (ORL).